Yapay zeka arama motorları nasıl arama yapıyor?


Yeni bir çalışma, yapay zeka arama motorları hakkında şaşırtıcı bir eğilimi ortaya çıkardı. Görünüşe göre bu sistemler, Google gibi geleneksel aramaların aksine daha az bilinen, düşük trafikli web sitelerini kaynak olarak gösteriyor.

Yapay zeka arama motorları nasıl farklı çalışıyor?

Ruhr University Bochum ve Max Planck Enstitüsü’nden araştırmacılar bu konuyu inceledi. Ekip, Google’ın standart arama sonuçlarını, Google’ın AI Overviews, Gemini 2.5 Flash ve GPT-4o’nun web arama modu yanıtlarıyla karşılaştırdı.

Popülerlik sıralaması değişiyor

Analiz, yapay zeka sistemlerinin popülerlikte çok daha alt sıralarda yer alan sitelerden yararlandığını ortaya koydu. Birçok durumda, bu kaynaklar Google’ın aynı sorgu için ilk 100 sonucunda bile görünmüyordu. Örneğin, Gemini’nin kaynaklarının medyan alan adı sıralaması 1.000’in üzerindeydi.

Bilgi kalitesi olumsuz etkilenmedi

Ancak, bu düşük trafikli sitelere kayışın bilgi kalitesine zarar vermediği görüldü. Araştırmaya göre GPT tabanlı modeller, sosyal medyadan kaçınarak kurumsal sitelere ve ansiklopedik içeriğe yöneldi. Bilgi çeşitliliği seviyesi de geleneksel arama ile benzer düzeyde kaldı.

ChatGPT Atlas tarayıcısı

Özetleme ve güncellik zayıf noktalar

Yine de bir zayıflık tespit edildi. Bu sistemler bilgiyi özetlediği için bazı küçük veya belirsiz ayrıntılar kaybolabiliyor. Bununla birlikte, yapay zeka araçlarının zamana duyarlı veya hızla değişen konularda güncel bilgiyi sağlamakta zorlandığı da belirtildi.

Peki, yapay zekanın arama alışkanlıklarını değiştirmesi hakkındaki sizin görüşleriniz neler? Düşüncelerinizi yorumlarda bizimle paylaşın!



Haber Kaynak Linki

Related Posts

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir