Bethesda’nın popüler açık dünya rol yapma oyunu Fallout 4 için heyecan verici yeni bir mod yayınlandı. Nexus Mods platformunda dün itibarıyla yerini alan bu mod, oyuna AMD FSR 3 Kare Oluşturma (Frame Generation) teknolojisini getiriyor. Bu yeni eklenti sayesinde, özellikle işlemciye (CPU) yoğun yük binen sahnelerde performansta büyük artış sağlanıyor. Mod geliştiricisi, bu artışın CPU ağırlıklı sahnelerde performansı iki katına (2x FPS) kadar çıkarabildiğini belirtiyor.
Eski oyuna yeni teknoloji: Fallout 4 ücretsiz FSR 3 kare oluşturma moduna kavuştu.
Oyuncular hatırlayacaktır, mod geliştiricisi PureDark da iki yıldan uzun bir süre önce Fallout 4 için hem NVIDIA DLSS hem de AMD FSR destekli Kare Oluşturma modları yayınlamıştı. Ancak, PureDark tarafından geliştirilen bu modlar hâlâ ücretli bir sistemle, geliştiricinin Patreon abonelerine özel olarak sunuluyor. Dün yayınlanan bu yeni mod ise tamamen ücretsiz olmasıyla öne çıkıyor.

Bu ücretsiz mod, “doodlum” isimli bir mod geliştiricisi tarafından yaratıldı. Doodlum, daha önce The Elder Scrolls V: Skyrim için geliştirilen Community Shaders grafik iyileştirme paketinin arkasındaki ana kodlayıcı olarak tanınıyor. Bu eklenti, geliştiricinin “Fallout 2025 Modathon” isimli yarışma için sunduğu ikinci çalışması oldu. Nexus Mods üzerinde düzenlenen bu mod yarışması Fallout günü olarak da bilinen 23 Ekim’de başladı ve 31 Aralık 2025’te sona erecek.
Doodlum’un geliştirdiği mod, gücünü AMD FidelityFX Super Resolution 3 (FSR 3) teknolojisinden alıyor. Mod, AMD’nin halka açık FidelityFX SDK GPUOpen API’ını kullanıyor ve AMD imzalı bir DLL dosyası içeriyor. Özel olarak hazırlanmış bir DirectX 12 ara zincir vekili (swap chain proxy) aracılığıyla çalışan bu mod, FSR 3 teknolojisinin doğası gereği herhangi bir DirectX 12 uyumlu ekran kartıyla çalışabiliyor.
Geliştiriciye göre Kare Oluşturma özelliği, özellikle şehirler gibi oyunun en zorlu senaryolarında performansı daha akıcı hale getiriyor. Ayrıca, Sim Settlements 2 gibi popüler modlar işlemci yükünü daha da artırabildiği için, FSR 3 teknolojisi bu noktada daha da önemli hale geliyor. Mod, varsayılan olarak yalnızca 120Hz veya daha yüksek yenileme hızına sahip monitörleri algıladığında devreye giriyor. Ancak kullanıcılar, .ini ayar dosyasından bu ayarı zorla etkinleştirebiliyor.
Modun çalışması için “Address Library for F4SE Plugins” ve “High FPS Physics Fix” eklentilerine ihtiyaç duyuluyor. Ayrıca oyunun başlatıcısından Fallout 4’ü “Kenarlıksız” veya “Pencereli” moda ayarlamak gerekiyor. Eklenti, ENB modlarıyla ve PureDark’ın ücretsiz yükseltici (upscaler) moduyla (DLAA veya yerel AA’ya ayarlandığı sürece) uyumlu çalışıyor. Ancak mod, oyunun VR (Sanal Gerçeklik) sürümüyle uyumlu değil. Zaten VR sürümünün “spacewarp” özelliği benzer ve daha etkili bir kare oluşturma tekniği sunuyor.
Fallout 4, kısa süre önce çıkışının onuncu yıl dönümünü yeni bir Yıldönümü Sürümü (Anniversary Edition) ile kutlamıştı. Bu güncelleme birçok modu bozmuş ve bazı kullanıcıların eski sürüme dönmesine neden olmuştu. Peki siz bu yeni ücretsiz FSR 3 modunu Fallout 4’te denemeyi düşünüyor musunuz?
